Atenţie la “cele mai bune produse”! “Numărul 1 în România” – păcăleală de marketing des folosită de comercianţi

Pe rafturile unor magazine alimentare din municipiul Zalău sunt expuse la vânzare produse care, prin intermediul etichetelor şi ambalajelor, pot induce în eroare consumatorii. Asta au constatat şi comisarii de la Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CJP) Sălaj în urma unui control recent.

 

Potrivit comisarului şef adjunct al CJPC Sălaj, Dorel Fechete, în perioada 11-15 ianuarie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dispus la nivel naţional o acţiune de control de verificare a existenţei la comercializare a unor produse ce prezentau pe etichete, respectiv ambalaje, afirmaţii care pot induce în eroare consumatorii, respectiv : “Numărul 1 în România”, “Numărul 1 în lapte – sursa Nielsen – în România”, “Făina numărul 1 în România”, şi “Numărul 1 în România după volumul vânzărilor”. Astfel, în urma controlului, desfăşurat în municipiul Zalău, la patru magazine de profil alimentar, tip en-gross şi en-detail, comisarii de la CJPC au dispus oprirea de la comercializare a unor pachete cu făină “tip 000” şi a peste şase kilograme de iaurt marc “Zuzu” care erau comercializate sub eticheta “Numărul 1 în România” – ceea ce, potrivit reprezentanţilor CJPC Sălaj nu este adevărat. “Făina de grâu, tip 000, comercializată în magazinele verificate, ambalată în pungi de 1-2 kg, prezenta pe toate laturile ambalajului menţiunea  – Făina nr. 1 în România – afirmaţie care nu era susţinută de studii în acest sens care să dovedească clasarea produsului pe locul I şi care să fie de actualitate”, a precizat reprezentantul CJPC Sălaj. Conform sursei citate, tot în urma controlului s-a descoperit la vânzare, iaurt natural cu trei la sută grăsime ce prezenta pe ambalaje informaţia “Numărul 1 în lapte – sursa Nielsen – în România”, în acelaşi câmp vizual fiind înscrisă şi informaţia “potrivit AC Nielsen … este cel mai vândut lapte la volum în perioada, ianuarie- septembrie 2015”. “Ca urmare a verificarilor, studiul efectuat de Nielsen clasează marca respectivă pe locul 1 în România în lapte, iaurtul fiind un produs lactat acidofil, studiul nereferindu-se la acest produs. Nici perioada la care se făcea referire nu mai era de actualitate”, a declarat comisarul şef adjunct. În urma controlului, pentru deficienţe, s-au aplicat amenzi în valoare de 8.000 de lei şi s-a dispus retragerea temporară de la comercializare a produselor cu deficienţe.

Leave a Comment